Zadbaj z nami o Swoje zdrowie
58 743 17 20
Infolinia Pon. - Piąt.
7:00 - 17:30

ZASADY PORAD LEKARSKICH W POZ

Rejestracja pacjentów

Rejestracja do lekarzy Podstawowej Opieki zdrowotnej (POZ) oraz specjalistów odbywa się z wyprzedzeniem:

  1. elektronicznie przez PANEL PACJENTA
  2. osobiście w placówce
  3. telefonicznie przez INFOLINIE | Pon. – Piąt. 7:00 – 17:30| 58 743 17 20
  4. telefonicznie bezpośrednio na numer placówki:
  • ul. Abrahama 57 | Gdynia | 58 743 17 51
  • ul. Białowieska 1 | Gdynia |  58 625 05 93
  • ul. Żwirki i Wigury 14 | Gdynia | 58 660 88 31
  • ul. Osadnicza 5 | Reda | 58 742 37 80

Rodzaj porady po rejestracji

Pacjentowi rekomendujemy w pierwszej kolejnosci zapis na teleporadę. W czasie teleporady lekarz decyduje o przyjęciu pacjenta w palcówce. W przypadkach pilnych – nawet tego samego dnia.

Bezwzględnie korzystasz z teleporady, gdy:

  • Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
  • Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  • Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  • Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
  • Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

Termin realizowania teleporady

Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:

  • nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności
  • w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

Co uzyskasz przez teleporadę

  • zalecenia lekarskie
  • e-zwolnienie
  • e-receptę
  • e-skierowanie
  • zlecenie na test na koronawirusa
  • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).

Jak przebiega teleporada

  1. W czasie rejestracji zostanie wkazana orientacyjna godzina kontaktu lekarza (możliwe opóźnienie do 60 minut). Lekarz sam skonktatuje się na wskazany numer telefonu w karcie pacjneta. Lekarz podejmuje 3 próby kontaktu z pacjentem w odstepie nie krótszym niż 5 minut.
  2. Przed udzieleniem teleporady nastąpi potwierdzenie tożsamości pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru, okazanych rejestracji (np. dowód osobisty) albo wskazanych w Internetowym Koncie Pacjenta.
  3. Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
  4. Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
  5. Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
  6. Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady. Wtedy lekarz odrazu wskazuje termin porady w placówce.
  7. Badania zlecone przez lekarza POZ, które można zrealizować w naszych placówkach realizujemy po wcześniejszym zapisie.
tpk

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

Poza godzinami pracy
Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziału do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.