Rejestracja pacjentów
Rejestracja do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) oraz specjalistów odbywa się z wyprzedzeniem:
- Elektronicznie przez PANEL PACJENTA
- Osobiście w placówce
- Telefonicznie przez INFOLINIE | Pon. – Piąt. 7:00 – 17:30 | 58 743 17 20
- Telefonicznie bezpośrednio na numer placówki:
- ul. Abrahama 57 | Gdynia | 58 743 17 51
- ul. Białowieska 1 | Gdynia | 58 625 05 93
- ul. Żwirki i Wigury 14 | Gdynia | 58 660 88 31
- ul. Osadnicza 5 | Reda | 58 742 37 80
Rodzaj porady po rejestracji
Realizujemy bezpośrednio porady lekarskie w gabinecie w placówce. Na wniosek pacjenta udzielamy również teleporad. W czasie teleporady lekarz decyduje o przyjęciu pacjenta w palcówce.
W przypadkach pilnych – nawet tego samego dnia.
Korzystasz z teleporady gdy
- potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną
- potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną
- potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia
- twoje dziecko, które ma więcej niż 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu
Termin realizowania teleporady
Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:
- nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności
- w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym
Co uzyskasz przez teleporadę?
- zalecenia lekarskie
- e-receptę
- e-skierowanie
- sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał)
Jak przebiega teleporada?
- W czasie rejestracji zostanie wskazana orientacyjna godzina kontaktu lekarza (możliwe opóźnienie do 60 minut). Lekarz sam skonktatuje się na wskazany numer telefonu w karcie pacjenta. Lekarz podejmuje 3 próby kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut
- Przed udzieleniem teleporady nastąpi potwierdzenie tożsamości pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru, okazanych w rejestracji (np. dowód osobisty) albo wskazanych w Internetowym Koncie Pacjenta
- Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej
- Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego
- Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta
- Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady lekarz wskazuje termin porady w placówce
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1398, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1395)
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 (Dz.U. poz. 1749, 1873 i 2043)